Kingston Technology Company leverer server RAM til ti af verdens største computerproducenter, der sælger dem videre under eget navn med en avance på op til 30 pct. Altså et stort potentielt marked for Kingston, der også leverer RAM under eget navn. De var derfor meget interesserede, da Discus Communications kom med et forslag, der kunne ændre de potentielle kunders holdning og adfærd.

Integreret DM-kampagne
Discus foreslog en løsning, der rettede sig mod it-chefer i de 500 største virksomheder i Norden. Løsningen var en holdningsbearbejdende kampagne med det primære formål at skaffe mødeaftaler for Kingstons landechefer.  Målet var at skaffe 20 mødeaftaler på nordisk plan

Målgruppen modtog en eksklusiv æske med en brochure med følgende udsagn: “Du har ingen anelse om hvilken RAM, der er i din maskine”. Brochuren aflivede myterne om server RAM, da antagelserne blev imødegået med facts, og samtidig blev kampagnen understøttet af PR-aktiviteter.

Fire af de fem største blev kunder
Kingston fik inden for en måned afholdt møder med 27 virksomheder og efterfølgende fire af Nordens fem største virksomheder som kunder, bl.a. på globale aftaler. Kampagnen blev senere implementeret over hele Europa.

Kampagneelementer
» Direct Mail (eksklusiv æske og brochure)
» Mødebooking
» PR-aktiviteter
 

Kontakt: Niels Christian Jensen