Discus Communications vinder tredje europæiske pris på et år

Plantronics har kåret Discus Communications A/S som årets bedste europæiske PR-bureau. Det er tredje gang på et år, at Discus Communications vinder en europæisk pris fra sine kunder, og det er for anden gang initiativet Fremtidens Arbejdsplads, der er den primære motivation for tildelingen. Discus Communications var i konkurrence med PR-bureauer fra syv andre europæiske lande.

Det er Discus Communications’ initiativ Fremtidens Arbejdsplads, som er gennemført i samarbejde med IT-Branchen, der er den primære begrundelse for pristildelingen.

“Det er en stor fornøjelse at arbejde sammen med et bureau, der virkelig forstår vores visioner og som har viden, kreativitet og netværk til at ikke alene at udfordre os, men også at placere os centralt i samfundsdebatten. Forummet Fremtidens Arbejdsplads understøtter vores forretning 100 pct. og giver os mulighed for at diskutere og formidle vores visioner om fremtidens arbejdsplads med andre virksomheder, centrale målgrupper og meningsdannere. Projektet har desuden gjort det muligt at komme i kontakt med dansk erhvervsliv på et langt højere niveau,” fortæller Philip Vanhoutte, Managing Director Plantronics EMEA.

Tidligere på året valgte Xerox Europe at give Discus Communications prisen for bedste europæiske kampagne, også for aktiviteter i tilknytning til Fremtidens Arbejdsplads.

Hos Discus Communications siger adm. direktør Niels Christian Jensen om prisen:

“Fremtidens Arbejdsplads er et godt eksempel på, hvordan vi arbejder med netværkskommunikation. Vi har sammen med IT-Branchen skabt et forum, hvor teknologivirksomheder arbejder sammen med forskere og meningsdannere om at drive udviklingen og formidle viden, om hvordan fremtidens arbejdsplads vil udvikle sig. For de virksomheder, der er gået med i arbejdet, bl.a. Xerox og Plantronics, har forummet hjulpet dem til at se nye muligheder og dele viden. Begge virksomheder oplever, at de nu kan rådgive virksomhederne bredere og mere strategisk. Vi er stolte over, at vi på denne måde har kunnet give vores kunder solide forretningsmæssige fordele på basis af kommunikationsaktiviteter.”

Plantronics og Discus Communications har arbejdet sammen siden 2004. Discus Communications vandt i 2007 desuden Plantronics’ pris for bedste europæiske specialkampagne, der bestod i en PR-kampagne om kommunikation af en undersøgelse om e-mail-vaner hos danskerne.

Overrækkelsen af den europæiske PR-pris fandt sted den 22. maj i London.