Discus vinder prisen for bedste europæiske kampagne

Xerox Europe har kåret en PR-kampagne fra Discus Communications som bedste europæiske kampagne i 2007. Discus Communications var i konkurrence med PR-bureauer fra 15 andre europæiske lande.

Den vindende PR-kampagne fra Discus Communications har til formål at hæve Xerox’ kommunikation med omverdenen fra klassiske temaer som print, kopi, outsourcing og nye produkter til fremtidens nye arbejdsformer. Målet har således været at positionere Xerox som den visionære virksomhed, der tager ansvar for fremtidens medarbejdere, udviser social ansvarlighed og deltager i den offentlige debat i Danmark.

“Hele kampagnen om fremtidens nye arbejdsformer var Discus Communications’ initiativ, og den demonstrerer virkelig bureauets kreativitet og evne til at profilere Xerox på et helt andet niveau end blot print og kopi. Discus Communications har givet os mulighed for både at vise og udvikle nye sider i vores samspil med omverdenen,” fortæller Morten Felding, der er adm. direktør for Xerox A/S i Danmark.
 
Hos Discus Communications siger adm. direktør Niels Christian Jensen om PR-kampagnen: “Kampagnen er et godt eksempel på, hvordan vi arbejder sammen med vores kunder om at udvikle deres image og understøtte deres forretningsmæssige mål. Denne kampagne indeholder foruden pressekommunikation et tæt samarbejde med brancheforeninger, netværk, andre it-virksomheder, forskere og meningsdannere. Med kampagnen har Xerox fået mulighed for at dele sin viden på området med andre interessenter og markedet får kendskab til nye sider og kompetencer hos Xerox.”
 
Xerox og Discus Communications har arbejdet sammen i en lang årrække, og Discus Communications har tidligere været nomineret til årets bedste kampagne. Den prisvindende kampagne om fremtidens arbejdsplads og arbejdsformer fortsætter i 2008, og Xerox Europe vil forsøge at skræddersy kampagnen til andre lande.
 
Overrækkelsen af den europæiske PR-pris fandt sted den 24. januar i Tyskland.