Præsentationer fra Discus' seminar om sociale medier

Sociale medier - vejen til vækst eller varm luft?

Med afholdelsen af seminaret "Sociale medier - vejen til vækst eller varm luft?" var 60  kommunikations- og marketingansvarlige,  samt adm. direktører sat i stævne til en diskussion omkring brugen af sociale medier i markedsføringen.

Foruden præsentationerne fra seminarets tre talere, finder du også resultaterne fra en rundspørgeomkring brugen af sociale medier i virksomhederne, som vi igangsatte i forbindelse med seminaret.

Jacob Bøtter, grundlægger af Wemind og ekspert i sociale medier, præsenterede kontrete forslag til, hvordan virksomheder kan involvere kunder og kolleger via sociale medier.

Se en videoptagelse af en af Jacobs præsentationer her
Slides fra Jacobs præsentation kan ses her

   
Bjarne B. Dollerup, Evangelist hos Microsoft, gav sit bud på sociale medier i praksis. Hans oplæg handlede om hvordan virksomheder kan bruge sociale medier i B2B-markedsføringen. Bjarne præsenterede konkrete eksempler på sociale fora, som Microsoft benytter til målrettede kampagneformål.

Se Bjarnes præsentation her

   
Niels Christian Jensen, adm. direktør hos Discus Communications, viste hvordan virksomheder kan integrere sociale medier i deres kommunikations- og marketingstrategi, samt hvilke overvejelser man skal gøre sig, før man går i gang.

Se Niels Christians præsentation her

Resultaterne fra rundspørgen finder du her