Public relations bygger videre på Devoteams thought leadership indsats:

Devoteam tager et kig ind i fremtiden

CASE: Devoteam

Devoteam arbejder med it og organisationers digitale transformation og har alle dage været optaget af at rådgive sine kunder om den teknologiske udvikling. Deres januar-nytårskur er på kun to år blevet noget af et tilløbsstykke. Her kommer mange beslutningstagere fra både offentlige institutioner og private virksomheder for at høre, hvad de kloge hoveder hos Devoteam nu vil berige os med af indsigter omkring fremtidens digitalisering. Nytårskuren ”Digitaliseringsforudsigelser 2018” var ingen undtagelse.

Kommunikationsstrategiske overvejelser

Forudsigelser om fremtiden er en meget anvendt PR-taktik, og specielt årsskiftet er en god anledning for mange virksomheder til at spå om udviklingen inden for netop deres specialistområde.

Mange virksomheder vil gerne sikre sig mediedækning af deres forudsigelser, og det kan sagtens lade sig gøre, hvis man altså griber det rigtigt an. Nytårskuren blev hurtigt overtegnet, hvilket var en stærk indikation på, at Devoteams forudsigelser havde et væsentligt større publikum end dem, der kunne deltage på dagen. Dét ville de gerne imødekomme og vi aftalte, at budskaberne fra selve arrangementet også skulle ud og leve hos et langt større publikum i den digitale verden.

Sådan kom Devoteam ud til det store publikum

Devoteams konsulenter er meget glade for deres employee advocacy-program, som drives af stærke in-house kræfter, og det gav derfor god mening at optage en række videoer til brug i konsulenternes personlige, digitale netværk samt på Devoteams LinkedIn.

Video hitter på de sociale medier, og netop derfor stillede vi op på selve dagen med et kamerahold for at optage hele seancen og gennemføre ligeså mange interviews, som der var forudsigelser. Du kan se videoerne her:

Budskabet til de journalistiske medier

Det var samtidigt oplagt at tage fat på én af digitaliseringsforudsigelserne for at udbrede budskabet via de journalistiske medier. Forudsigelsen om, at ”Data Scientists bliver alle mands mangelvare”, var det journalistiske omdrejningspunkt.

1. Corporate PR

På selve dagen satte vi interview op mellem Devoteams viceadm. partner, Søren B. Sørensen, og mediet ITWatch. Historiens krog var, at Devoteam etablerede en helt ny Data Science enhed for at kunne hjælpe sine kunder med den næste fase af den digitale transformation. Hermed fik vi underbygget forudsigelsen om, at ”data science bliver alle mands mangelvare.”

2. Thought leadership PR

Budskabet om at ”Data Science bliver alle mands mangelvare” underbyggede vi med en kronik i Dagbladet Børsen.

”Mit Discus Communications-team står altid klar med et snuptag, når vi ringer (og det er sjældent i god tid). De træder til, når vi har behov for assistance – også uden for normal arbejdstid – for at vi kan nå i mål under svære arbejdsvilkår med flere stakeholders i spil. De formår at stille de kritiske spørgsmål, så vi får skåret en hæl og cuttet en tå, og ender med den helt rigtige kommunikation. Og så kan de begå sig i vores organisation, byder ind, udfordrer og kæmper for vores fælles sejr. High five herfra!”

– Camilla W. Poulsen, Head of Marketing, Devoteam.

Resultater

  • Optagelse af hele seancen til brug for Devoteams egne medarbejdere, som ikke kunne være til stede selv.
  • Produktion af fem videoer til Devoteams digitale kanaler.
  • Presseomtalen gav et potentielt reach på 483.000 læsere.