Xerox

En markedsleder skal da vise vej

CASE: Xerox

En markedsleder bør kommunikere om mere end blot sine gode produkter og løsninger. Det handler om at tage ansvar for den fremtidige udvikling. Og det var præcist, hvad Xerox gjorde i samarbejde med Discus Communications og IT-branchen, da man i fællesskab etablerede et udvalg og et showroom med fokus på fremtidens arbejdsplads og fremtidens arbejdsformer.

Fremtidens Arbejdsplads

I forbindelse med IT-Branchens udvalg, Fremtidens Arbejdsplads, indledte vi en kampagne for at positionere Xerox som ekspert inden for fremtidige måder at arbejde på, og hvordan virksomheder omfavner de yngste generationer, når de træder ind på arbejdsmarkedet. Derfor var det en ekstra fjer i hatten, da Xerox’ danske direktør blev foreslået som formand for brancheudvalget.

Kampagnen skulle demonstrere Xerox’ ekspertise inden for teknologi, der fremmer bedre arbejdsformer, øget fleksibilitet og produktivitet. Derudover ville vi skabe debat om emnerne i de danske dagblade, erhvervs-, it- og HR-medier.

Xerox som frontløber

Som led i kampagnen afholdt vi en officiel presselancering i forbindelse med åbning af showroomet, hvor videnskabsministeren deltog og stod for den officielle åbning, mens andre talere inkluderede Xerox’ adm. direktør og Institut for Fremtidsforskning.

Vi lancerede samtidig et website om Fremtidens Arbejdsplads, og vi arrangerede en række talemuligheder ved konferencer og seminarer – foruden kronikker, pressemeddelelser og løbende interviews med Xerox om emnet.

Mere end 20 interviews og artikler

Kampagnen generede stor interesse blandt medierne for videre kommunikation samt en ekspertposition til Xerox. Journalister ringede proaktivt angående kommentarer om fremtidens arbejdsplads, og der blev publiceret mere end 20 artikler om emnet i dagblade, erhvervs- og it-medier.