Marketing- og kommunikationsstrategi
Din virksomhed er ikke en ø i sig selv. Uanset om vi taler om kommunikationsstrategi eller marketingstrategi, skal strategien fokusere på alt det, du gerne vil opnå med jeres kommunikation, men du skal også tage højde for, hvordan jeres omgivelser påvirker jer. For I er ikke alene. Jeres succes afhænger af, hvordan I får positioneret jer på markedet.
Vi har mange års erfaring med at udarbejde effektive marketing- og kommunikationsstrategier, der ikke samler støv på reolen, men bringer din virksomhed videre til næste niveau. Vi afdækker og beskriver jeres marked. Hvem er konkurrenterne, og hvordan positionerer de sig? Hvordan skal jeres mission, vision og position formuleres, og hvordan spiller den sammen med det omkringliggende samfund? Hvilke megatrends skal I forholde jer til? Og hvem er jeres målgruppe(r)? Sådan helt præcist?
Uanset om vi arbejder med den overordnede kommunikationsstrategi eller de underliggende kommunikationsplaner, insisterer vi på at agere ud fra viden, ikke antagelser. Det kræver research, så vi kan af- eller bekræfte de antagelser, vi sammen har gjort os til start. Med både kvalitative- og kvantitative undersøgelser samt desk research skaber vi den bedste forståelse for markedet, konkurrenterne og målgrupperne. Og så kan vi for alvor tage fat i at skabe de bærende konklusioner i strategien.
En god strategi skal give retning, og planen skal vise, hvordan målene skal nås. Mens kommunikationsstrategien omfatter virksomhedens samlede kommunikation og identitet, er marketingstrategien rettet mod virksomhedens produkter, prospects, kunder og afsætningskanaler.
Med en god kommunikationsstrategi og marketingplan bliver det efterfølgende arbejde så meget lettere. For nu har du den retning, der skal hjælpe jer i det ofte svære valg af målgrupper, budskaber og kanaler.