Amerikanske Datto vælger Discus Communications til nordisk PR

Den amerikanske it-virksomhed Datto Inc., der blev børsnoteret på New York Stock Exchange i efteråret 2020, har indgået et samarbejde med Discus Communications om virksomhedens kommunikation i Norden. Datto udvikler og leverer en bred palette af cloud-baserede it-løsninger, der fokuserer udelukkende på små- og mellemstore virksomheders behov for kontinuerlig it-drift – herunder disaster recovery, business management og netværksløsninger.

I 2020 åbnede Datto nordisk kontor i København for at rette blikket mod det hurtigt voksende marked for cloud- og sikkerhedsløsninger, og her skal Discus Communications hjælpe Datto med at øge kendskabet til virksomhedens tjenester – i første omgang i Danmark og Sverige. Med samarbejdet får Datto mulighed for at udnytte Discus Communications’ brede palette af ydelser inden for markedsføring og kommunikation.

“Kommunikation er et centralt element i Dattos globale ekspansion, og vi har gennem årene opbygget stor erfaring med at identificere egnede kommunikationsbureauer på lokale markeder,” siger Shoba Lemoine, Director of Communications i Datto. ”Det vigtigste for os er at samarbejde med bureauer, som forstår vores produkter og løsninger og har et bredt dækkende netværk i erhvervslivet i de lande, hvor vi er til stede. Med Discus Communications har vi fundet en kommunikationspartner, der netop besidder et solidt branchefokus og samtidig har stærke relationer til både presse, analytikere, relevante branchefora og ligesindede bureauer i de øvrige nordiske lande.”

Hos Discus Communications glæder adm. direktør Niels Christian Jensen sig til at udbrede kendskabet og sætte Datto på landkortet i Norden:

”Datto er en særdeles visionær virksomhed med et udpræget startup-DNA – til trods for, at virksomheden blev børsnoteret i efteråret 2020 og er godt på vej til at beskæftige 2.000 medarbejdere. Discus Communications er selv en mindre virksomhed, så jeg forstår til fulde behovet for de it-løsninger, som Datto udvikler og tilbyder til små og mellemstore virksomheder – løsninger, der normalt er forbeholdt enterprise-virksomheder med betragtelige it-budgetter. Vi er allerede godt i gang med de første projekter, og vi ser frem til arbejdet med Dattos brand i 2021.”