Når produkt-PR, corporate kommunikation og influencer marketing går op i en højere enhed

Sådan satte vi skub i kendskabet til Frameo

CASE: Frameo

Den danske virksomhed, Frameo, producerer software til digitale billedrammer, der gør det nemt og enkelt at dele billeder med familie og venner, uanset hvor man befinder sig verden. Frameo markerer sig også indenfor områderne Smart Home og Smart Living – og er i dag en af de førende virksomheder indenfor digitale billedrammer.

Da Frameo var en relativt nyopstartet virksomhed, med masser af drive og høje ambitioner om at ekspandere internationalt, indledte de et samarbejde med Discus Communications for at øge kendskabet til både virksomheden og produktporteføljen.

En stærkt integreret kommunikationsstrategi satte skub i kendskabet til Frameo

Vi udformede en integreret PR- og kommunikationsstrategi, hvor forskellige discipliner blev sat i samspil med målet om at øge kendskabet til Frameo. Strategien involverede produkt-PR, influencersamarbejder og corporate kommunikation, og målene var klart definerede:

  • Øge kendskabet til Frameos billedrammer via produkt-PR, produkttests og produktanmeldelser
  • Øge kendskabet til Frameos billedrammer via samarbejder med udvalgte mikroinfluencers
  • Øge kendskabet til virksomheden Frameo via corporate kommunikation, der fokuserede på iværksætterhistorien

”Som opstartsvirksomhed havde vi ikke den store erfaring med kommunikationsbureauer, og hvad man kan forvente sig. Vi havde bare en god fornemmelse lige fra den indledende workshop, og resultatmæssigt har samarbejdet med Discus Communications virkelig båret frugt.”

– Nikolaj Schmidt, Co founder, Frameo

Resultater

Allerede inden for de første seks måneder havde Frameo fået så meget omtale, at vi kunne sætte hak ved samtlige delmål:
  • 27 produktanmeldelser og 12 omtaler. Heriblandt omtale i Go’ morgen Danmark på TV 2, hvor vært David Guldager demonstrerede, hvor nemt det er at bruge Frameo
  • Samarbejde med 20 mikroinfluencers, der omtalte Frameo i opslag og historier på Instagram
  • Stort interview i Jyllands Posten og yderligere seks artikler i blandt andet ITWatch og Finans, der fokuserede på iværksætterhistorien.
  • Samlet reach på over 5.000.000