Whitepapers
Et whitepaper er en dybere rapport om et emne, som din virksomhed har dyb viden om. Typisk vil et whitepaper omhandle en større analyse, som bringer friske data og konklusioner på bordet. Det er et godt redskab til at opbygge en thought leader-position ved at give sine målgrupper ny viden.
Et godt whitepaper kan være udgangspunktet for en række aktiviteter inden for både PR og marketing. Du kan offentliggøre dit whitepaper på din hjemmeside og via sociale medier for at generere leads og få deres permission til at kommunikere med dem i fremtiden.
Du kan fx også bruge et whitepaper som en del af jeres events og konferenceaktiviteter og offentliggøre det her for at tiltrække deltagere. Her er der gode muligheder for at indsamle permissions, opbygge relationer og skabe mere nyt indhold i form af video fra eventet.
Ofte vil et whitepaper også indeholde nye data og resultater, som kan være relevante i en PR-sammenhæng til udvalgte fagmedier, dagblade, tv eller radio afhængig af indholdet og undersøgelsens omfang.