Social mediestrategi

Med sociale medier er det nemmere end nogensinde før at kommunikere med dine kunder, ansatte, samarbejdspartner og resten af omverdenen. De fleste virksomheder bruger sociale medier, men mange oplever også, at deres begejstring for at opdatere medierne falder hurtigt. Til sidst risikerer man, at Facebook-siden står som en spøgelsesby, hvor folk stiller spørgsmål uden at få svar.

Hvordan får du succes på de sociale medier, og hvilke skal du vælge? 

Vi oplever faktisk mange virksomheder, der ikke har stillet sig selv spørgsmålet om, hvorfor de er gået på de sociale medier. Ligesom med al anden god kommunikation handler en social mediestrategi om at have klare målsætninger og definere sine målgrupper nøje. Vores medarbejdere er specialister i at stille de “irriterende” men vigtige spørgsmål, der skal til for at udvikle en social mediestrategi, der viser, hvilken retning jeres virksomhed skal gå på de sociale medier.

Dine fire første trin med os

  1. Definér hvad du vil på de sociale medier
  2. Lav en skarp målgruppedefinition
  3. Lav en indholdsplan, der spiller ind til målgruppen og inspirerer
  4. Vælg de rette platforme ift. målgruppe, og hvad du vil opnå

Vil du vide mere?

Elisabeth Due

Account Director

Læs hele profilen

Rådgivning

Public relations

Digital

Content

Marketing

Træning