Content-strategi
I en tid, hvor mange oplever at blive bombarderet med information, er godt og relevant indhold afgørende for din virksomheds evne til at tiltrække besøgende, læsere, followers, leads, prospects og kunder. Men hvordan får du aktiveret din målgruppe? Det kræver selvsagt godt indhold i form af artikler, videoer, e-bøger, guides, whitepapers, infografik mv. – og ikke mindst de rigtige kanalvalg.
Men før du kan gå ordentligt i gang med at producere alt det spændende indhold, der skal ud og arbejde, bør du definere de temaer og agendaer, du vil kommunikere og inspirere om. Dine temaer eller content pillars, som vi ynder at kalde dem, er nemlig vigtige at få på plads først.
Når de rette temaer eller content pillars er defineret, sikrer du dig, at dit indhold – bid for bid – går ind og cementerer relevansen af din virksomhed over for din målgruppe med emner, der har deres interesse. Samtidig får du retning – din egen redaktionelle linje – for alt indhold, og det bliver meget nemmere at vælge til eller fra. Enten er det indenfor skiven, ellers er det udenfor.
Vi har mange års erfaring med at udvikle effektive content pillars, nøglebudskaber og storylines, der matcher dine målgrupper perfekt. Det handler om at inspirere, være relevant, appellere til nysgerrigheden og være nytænkende med sjove, men også overraskende, “mand-bider-hund”-vinkler og -historier.