Integreret kommunikation på tværs af earned, owned og paid media:
T-Systems lancerer ny cloud-løsning i Danmark, Sverige og Finland
CASE: T-Systems
Da T-Systems, der er it-services datterselskabet i Deutsche Telecom, skulle lancere deres public cloud-platform var de oppe imod velkendte cloud-udbydere som Amazon, Google og Microsoft. Udover at stå for selve lanceringen, var det vores opgave at skabe interesse for cloud-løsningen Open Telecom Cloud blandt CIOs, CTOs og CFOs i større danske, svenske og finske virksomheder.
Udfordringen var til at tage og føle på
T-Systems har en stærk markedsposition i Tyskland, men er væsentligt mindre kendt i Danmark, Sverige og Norge. Og at tage konkurrencen op med så velkendte navne, som tilfældet var, er ikke for svage sjæle.
Stærk content-strategi støttet af PR og paid media
Vores integrerede tilgang bestod af:
- Reality check for at forstå målgruppens udfordringer og interesser i dybden
- PR-lancering af cloud-satsningen
- Content marketing via LinkedIn showcase-side med kvalitetsindhold målrettet en snæver og ombejlet målgruppe
- Udarbejde bannermateriale
- Bannerannoncering i it-medier i Danmark, Sverige og Finland
Resultater
På mindre end ét år kunne vi sætte hak ved:
- Lancering af nordisk showcase page på LinkedIn. Herfra postede vi en lang række blogindlæg, som vi skrev på baggrund af vores research om målgruppe og budskaber
- Knap 300 CIOs, CTOs og CFOs blev følgere af siden
- Over 1,6 mio. eksponeringer og over 4.500 klik, hvoraf mange førte til besøg på T-Systems nordiske website
- Banner-annonceringen i Computerworld i Danmark, IDG i Sverige og Tivi i Finland gav et reach på omkring 1 mio. og over 3.800 besøg på T-Systems Nordic.
- Kvalitetsomtale af T-Systems’ cloudsatsning i Berlingske Tidende og i IT Reload
Både PR- og SoMe-programmet fortætter. I dag er LinkedIn showcase page og company page samlet i én side med over 1.600 følgere.